AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ  2013-2014  ÖĞRETİM YILI EK KONTENJAN YENİ KAYIT İŞLEMLERİ

Değerli öğrencimiz,

Ülkemizin önde gelen üniversitelerinden biri olan Afyon Kocatepe Üniversitesinde eğitim alacak olmanız nedeniyle sizi tebrik ediyoruz. Üniversitemizde de ek yerleştirme kayıt işlemleri 7-9 Ekim 2013 tarihleri arasında yapılacaktır. İlk kayıt işlemleri ile ilgili her adımı titiz bir şekilde yerine getirirseniz yapacağınız kayıt sorunsuz bir şekilde tamamlanmış olacaktır.
İNTERNETTEN ÖN KAYIT İŞLEMLERİ

  • Önkayıt işlemleri için tıklayınız. 

  • İnternete bağlı bir bilgisayardan yukarıdaki adresine bağlanınız, açılan pencereye TC Kimlik numaranızı, baba adınızı ve doğum yılınızı yazıp giriş tuşuna basınız.
  • Gelen ekranda ÖSYM’den aldığımız bilgiler mevcut olup, bu bilgiler içerisinde eksik veya yanlış bilgi olması durumunda düzeltmeleri yapınız. ÖSYM’de mevcut olmayan diğer kişisel bilgileriniz boş olarak gelecektir, bu alanları doldurunuz.
  • Tüm alanları doğru bir şekilde tamamlayıp “Kaydet” tuşuna basınız. Sistem eksiklik veya hata olması durumunda size uyarı verecektir. Bu hataları düzeltip tekrar “Kaydet” tuşuna basınız. Kaydetme işlemini tamamladıktan sonra “Yazdır” tuşuna basarak yazıcıdan çıktısını alınız.
  • Ön kayıt işleminiz bitmiştir. Çıktısını aldığınız öğrenci ön kayıt belgesinin altındaki tarih ve imza alanını doldurunuz. 7-9 Ekim 2013 tarihleri arasında yerleştirme sonuç belgesinde sizin için belirtilmiş olan tarihte kesin kayda gelirken aşağıdaki evraklarla beraber “Öğrenci Ön Kayıt Belgesi”ni  Afyonkarahisar merkezde Afyon Kocatepe Üniversitesi ANS Kampüsü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Rektörlük B Blok zemin kattaki kayıt bürosundaki görevlilere teslim ediniz.
  1. Mezuniyet belgesinin aslı
  2. 4,5 cm X 6cm boyutunda 6 adet fotoğraf
  3. Öğrenci katkı payı makbuzu (Sadece İkinci Öğretim Öğrencileri)
  4. 1992 doğumlu ve öncesi öğrencilerden askerlik belgesi getirmeleri gerekmektedir.
  5. Afyon Sağlık Yüksekokulu bölümlerine kayıt yaptıracak öğrencilerin resmi yataklı tedavi kurumlarından alacakları sağlık kurulu raporu.
  6. Sultandağı Meslek Yüksekokulu Otobüs Kaptanlığı programına kayıt yaptıracak öğrenciler için ÖSYM kılavuzunda yer alan açıklamalardan 122 nolu koşulda belirtilen şartlara uygun sağlık raporu

Not :

Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olan adaylar;

2013-ÖSYS sonucunda herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmeleri durumunda bu adayların kayıtları yapılacaktır. Ancak, bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini yaptıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.

KAYIT YERİ VE ULAŞIM

Türkiye’nin tüm illerinden ilimize kara ve demir yolu ile ulaşım mümkündür.

Tüm öğrencilerin kayıtları Afyonkarahisar-Eskişehir yolu üzerinde Afyon Kocatepe Üniversitesi Rektörlüğü  Ahmet Necdet Sezer Yerleşkesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı  Rektörlük B Blok Zemin Katta yapılacaktır. Kampüsümüze şehir merkezinden minibüsler ve halk otobüsleri ile ulaşım sağlanmaktadır. Afyonkarahisar tren istasyonu şehir merkezinde, şehirlerarası otobüs terminali ise çevreyolu üzerindedir. Otogardan il merkezine yarımşar saatlik ara ile karşılıklı servisler bulunmaktadır.

 

ÖĞRENİM ÜCRETİ VE KATKI PAYI

İkinci Öğretim ve Uzaktan Öğretim programlarına yerleşen öğrencilerimiz öğrenim ücretlerini Vakıflar bankasına yatıracaktır. Öğrenim ücretleri her yıl bakanlar kurulu kararı ile belirlenmektedir. Öğrenim ücretleri sadece Vakıfbank ödeme gişelerinden herhangi bir havale ücreti ödenmeden Öğrenci Numarası girilerek yapılabilir (Öğrenci Numarası İnternetten yaptığınız Önkayıt formunun üzerine yazmaktadır. Ayrıca   http://obs.aku.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx  linkinden TcKimlik numaranızı girerek öğrenci numaranızı öğrenebilirsiniz.). Bankada Öğrenci numarası girildiğinde ödenmesi gereken tutar karşınıza otomatik olarak gelecektir. Banka dekontu da kayıt sırasında görevlilere teslim edilecektir. Yatırılması gereken miktar duyurunun alt kısmında belirtilmiştir.

 

UYARILAR

  • Evrakları teslim edip öğrenci belgenizi aldığınızda kayıt işleminiz sona erecektir.
  • Kesin kayıt için bizzat başvurmanız gerekmektedir. Postayla kayıt yapılmaz.
  • Kesin kayıt için istenilen belgelerin onaysız sureti ve fotokopisi kabul edilmez. Aslını getirdiğiniz takdirde onay işlemi üniversitemizde de yapılabilecektir. (Diploma Aslının aslı dahil değildir.)
  • Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.
  • Bu aşamadan sonra kitap satış bürosuna uğrayıp gerekli kitaplarınızı alabilirsiniz.

 

MUAFİYET VE YETERLİK SINAVLARI

1. İngilizce hazırlık sınıfı olan bölümleri tercih eden öğrencilerimiz için İngilizce yeterlik sınavı yapılacaktır. Yeterlik sınavından geçenler İngilizce hazırlık sınıfından muaf tutulacaklardır. Seviye belirleme sınav tarihi daha sonra belirlenecektir. Hazırlık sınıfına kayıt yaptıran tüm öğrencilerin bu sınava katılmaları gerekmektedir. Detaylı bilgi almak için lütfen Yabancı Diller Yüksekokulunun web sayfası olan http://ydy.aku.edu.tr adresini ziyaret ediniz.

BİLGİSAYAR EDİNME KONUSUNDA TAVSİYE

Üniversitemizin tüm birimlerinde öğrencilerin uygulamalı eğitim ihtiyacını karşılamak için yeterli sayıda bilgisayar laboratuarı bulunmaktadır. Ancak; üniversitemizde bazı dersler uzaktan eğitimle yapıldığından öğrencilerin birer adet taşınabilir bilgisayar edinmeleri yararlı görülmektedir. Bunun için sosyal, fen ve sağlık içerikli programları kazanan öğrencilerin birer netbook özellikli bilgisayara, mühendislik programlarını kazanan öğrencilerin ise birer notebook özellikli bilgisayara sahip olması tavsiye edilmektedir.

EĞİTİM-ÖĞRETİMİN BAŞLAMASI

2013–2014 Ek yerleştirme ile gelen öğrencilerin Eğitim-Öğretim yılı tüm birimlerimizde 21 Ekim 2013 tarihinde başlayacaktır.

KİTAPLAR

Kayıtlar sırasında birinci sınıfların ortak dersleri için kullanılan kitapların bedeli olan 100 TL’nin öğrencilerin yanında bulundurulması rica olunur.

 

BARINMA

Kredi ve yurtlar kurumu yurtlarında barınma imkanı bulamayan öğrenciler için Afyonkarahisar il merkezinde ve ilçelerde çok sayıda özel öğrenci yurdu ve pansiyon bulunmaktadır. Özel yurtlarla anlaşma yapılırken yurtların Milli Eğitim Müdürlüğünden alınmış ruhsatlarının sorulması yararlı olacaktır. Ayrıca özellikle il merkezinde öğrencilerimiz kiraladıkları evlerde de barınma imkanına sahip olabilirler.
Üniversitemizi tercih ettiğiniz için teşekkür eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz.

 

ÖĞRENİM ÜCRETİ VE KATKI PAYI MİKTARLARI

 

Normal öğretime kayıt yaptıracak öğrenciler, katkı payı yatırmayacaktır. İkinci öğretimde ve uzaktan öğretimde öğrenim görecek öğrencilerimizin öğrenim ücretleri aşağıda belirtilmiş olup, en yakın Vakıfbank banka şubelerinden yatırılabilir.

 

KATKI PAYI MİKTARLARI

BAKANLAR KURULU TARAFINDAN AÇIKLANAN 2012-2013 ÖĞRETİM YILI ÖĞRENİM ÜCRETLERİ

OKULU

 BİRİNCİ DÖNEM ÖĞRENİM ÜCRETİ

1

FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ (FEN PROGRAM)

640,50 TL

2

FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ (SOSYAL PROGRAM)

481,00 TL

3

İKTİSADİ İDARİ BİLİMLER FAK.

577,50 TL

4

İKTİSADİ İDARİ BİLİMLER FAK. İNSAN KAYNAKLARI (Uz. Eğ.)

500,00TL

5

EĞİTİM FAKÜLTESİ

513,50 TL

6

TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ

764,50 TL

7

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

764,50 TL

8

AFYON SAĞLIK YO

577,50 TL

9

ATATÜRK SAĞLIK HİZMETLERİ MYO

385,00 TL

10

BOLVADİN UYG.BİL.YO

577,50 TL

11

TURİZM İŞL.VE OTELCİLİK YO

385,00 TL

12

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

962.00 TL

13

DEVLET KONSERVATUARI

İKİNCİ ÖĞRETİM YOKTUR

14

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU

İKİNCİ ÖĞRETİM YOKTUR

15

TÜM MESLEK YÜKSEK OKULLARI

385,00 TL

16

UZAKTAN EĞİTİM MESLEK YÜKSEK OKULU

500,00 TL

Yurtlarla İlgili Bilgiler

04 Ekim 2013, Cuma 418 kez görüntülendi