2012-2013 BAHAR YARIYILI DERS KAYITLARI

Değerli Öğrenciler, 2012-2013 bahar yarıyılı kayıt yenileme ve ders kayıt işlemleri 11 Şubat 2013 pazartesi gününden itibaren başlayacaktır. Azami öğrenim süresinde olan normal öğretim öğrencileri harç ücreti ödemeyeceklerdir. Ancak azami öğrenim süresinin dışında olan olan normal öğretim öğrencileri dönemlik harç ücreti ödeyeceklerdir.

İkinci öğretim öğrencileri harç ücreti ödeyeceklerdir.

HARÇ ÖDEME ZAMANI ve YERLERİ

İkinci öğretim öğrenciler harç ücretlerini Türkiye genelinde herhangi bir Vakıflar bankası şubesinden veya ATM’den ödeme yapabilirler. Tüm şubelerde ve ATM’lerde ödeme ekranı 11.02.2013 Pazartesi günü saat 14:00’dan sonra açılacaktır. Bu saatten sonra ödeme yapabilirsiniz.

İLK YÜZDE ON’A (%10) GİREN ÖĞRENCİLERİN HARÇLARI

2547 sayılı kanunun (h) bendinde, “Hazırlık sınıfı hariç, bulundukları bölümde her bir dönem için belirlenen asgari derslerden başarılı olan ve bu dersleri alan öğrencilerin, başarı ortalamasına göre dönem sonu itibarı ile yapılacak sıralamada, ilk yüzde ona giren ikinci öğretim öğrencileri, bir sonraki dönemde birinci öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri öğrenci katkı payı kadar öğrenim ücreti öder.” hükmüne ve  01.03.2012 tarihli Yüksek Öğretim Genel Kurul kararına göre bütünleme sınav sonuçları ve bu hususlar dikkate alınarak %10’a giren öğrenciler belirlenmiştir:

Bu durumda %10’a giren öğrenciler normal öğretim harç ücreti ödeyeceklerdir. İlk yüzde on’a girme ile ilgili oluşan problemlerden birim öğrenci işleri sorumludur.  Bununla ilgili sorunlar için lütfen birim öğrenci işlerinize başvurunuz.

DERS SEÇİMİ ve DANIŞMAN ONAYI

Ders seçim işlemleri öğrenci bilgi sistemi (OBS.AKU.EDU.TR) üzerinden yapılacaktır. Sisteme giriş yaptığınızda bahar dönemine ait dersleri görebilirsiniz. Görünmeyen dersler için lütfen birim öğrenci işleri bürosuna başvurunuz.

Ders seçim işlemi yapmadan önce “Müfredat Durumu”‘nuzu mutlaka kontrol edin. Eksik kredi veya ders, mükerrer veya fazla ders durumlarını mutlaka kontrol edin ve olan hataları için öğrenci işleri bürosuna başvurun ve problem düzelmeden ders kaydını kesinleştirmeyin ve öğrenci işleri bürosunun talimatlarını takip edin. Öğrenci işleri bürosundan kiminle görüştüğünüzü ve kimden bilgi aldığını mutlaka bilin.

Ders seçim işlemi yaptıktan sonra kesinleştir işlemi işlemi ile işlemi sonlandırın ve sonlandırma işleminden sonra ders kayıt işlemlerinin en az 2 nüsha çıktısını alın. Ders seçim işlemi tamamlandıktan sonra kaydınız danışmanınızın ekranına düşecektir. Danışmanınıza  gelerek çıktısını aldığınız ders kayıt formunuzu imzalatınız ve birim öğrenci işleri bürosuna teslim ediniz ve bir kopyasını kendinize almayı unutmayınız.

UNUTMAYIN: Ders kayıt formları imzalı olarak mutlaka öğrenci işleri bürosuna teslim edilmelidir. 

Ders kayıt işlemlerinden birinci derece öğrencinin kendisi sorumludur. Danışmanın kontrolünden geçmeyen hiçbir ders kaydından birim  öğrenci işleri veya bölüm sorumlu değildir. Bu yüzden mutlaka danışmanınıza başvurun.

Danışman onayları 18.02.2013 Pazartesi günü saat 17:30′ kadar yapılabilecektir. Dolayısı ile Eğitim öğretimin başladığı gün danışman onayınızı da yaptırabilirsiniz.

EKSİK DANIŞMAN ONAYLI ÖĞRENCİLER

İnternet üzerinden ders kaydını yaptıran ve KESİNLEŞTİREN , çıktısını alarak imzalayan  her öğrencinin ders kaydı yapılmış sayılır. Ancak danışman onayından geçmemiş, birim öğrenci işlerine teslim edilmemiş öğrencilerin kayıtlarından doğacak problemlerden (Eksik kredi, eksik ders, dönem uzaması, şartlı başarı vs.) birimlerimiz kesinlikle sorumlu değildir.

Danışman onayları 18.02.2013 Pazartesi günü saat 17:30′ kadar yapılabilecektir. Dolayısı ile Eğitim öğretimin başladığı gün danışman onayınızı da yaptırabilirsiniz.

DERS KAYDI YAPTIRAMAYAN ÖĞRENCİLER

Ders kayıtlarımız internet üzerinden 17.02.2012 Pazar günü saat 23:59’a kadar yapılabilecektir. Bu tarih ve saatten sonra kesinlikle uzatma olmayacaktır. 

Ders kaydını zamanında yaptıramayan öğrencilerimiz 18.02.2013 pazartesi günü danışmanının ekranından ders kaydı yaptırabilir.  Bunu da yaptıramayan öğrencilerimiz 19.02.2013 salı gününden itibaren Dekanlık yada Müdürlüğe mazeretinin bildirir bir dilekçe verecek ve birim yönetim kurulu uygun görürse ders kaydınız yapılacaktır.

DERSLERİN BAŞLAMASI

Önceden eğitim öğretime başlayan birimlerin dışında üniversitemiz çoğunluğunun dersleri 18.02.2013 pazartesi günü başlayacaktır. Derslerin yoklama çizelgeleri hazırlanmış olup öğrencilerimizin derse devam durumları kontrol edilmektedir. Bu yüzden derse zamanında katılmaları önem arz etmektedir.

Sisteme giriş ve ders kay problemleriniz için lütfen biriminizdeki öğrenci işlerinizle irtibat kurunuz.

Sorunsuz bir ders kaydı ve dönem için tüm öğrencilerimize başarılar diliyoruz.

Afyon Kocatepe Üniversitesi

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

10 Şubat 2013, Pazar 182 kez görüntülendi