BAŞVURULAR 22.07.2023,  23:59 İTİBARİ İLE SONA ERMİŞTİR.

2023-2024 Kurumlararası Yatay Geçiş Başvuruları (Başarıya göre)’na ait duyurumuz 10.07.2023 tarihi itibari ile güncellenmiştir:

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı için Ünivesitemize başarıya göre yatay geçiş yolu ile başvurular online olarak onbasvuru.aku.edu.tr üzerinden, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi” hükümlerine göre 10.07.2023 – 22.07.2023 tarihleri arasında yapılacaktır.

 

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik için tıklayınız

 

Afyon Kocatepe Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi için tıklayınız

 

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yatay Geçiş başvuru ve değerlendirme takvimi ve kontenjanlar aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Başvuru ve değerlendirme Takvimi

Kurumiçi Lisans Programları Kontenjanları

Kurumiçi Önlisans Programları Kontenjanları

Kurumlararası Lisans ve Önlisans Programları Kontenjanları

 

ÖNEMLİ – Online başvurusunu tamamlayan öğrenciler “Gerekli Belgeler”i Fakültelerde Dekanlık öğrenci işleri, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokullarda Müdürlük öğrenci işlerine elden ya da posta yolu ile teslim etmeleri gerekmektedir.

Başarı ŞartıAfyon Kocatepe Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi, “Başvuru şartları ile ilgili genel hükümler” MADDE 8’in 5., 6. ve 7.fıkralarında belirtilmiştir.

*** Online başvuru yapmadan, elden ya da posta yolu ile müracaat edenlerin başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.

*** 24.07.2023 tarihinden sonra ulaşan postalar dikkate alınmayacaktır.

*** Merkezi Yerleştirme Puanına (Ek Madde-1) göre yatay geçiş başvuruları Ağustos 2023 ayı içerisinde web adresinden duyurulacaktır

*** Başvuruda bulunulacak Fakülte/Konservatuvar/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu iletişim bilgileri için tıklayınız.

*** Başvuru evrakları ilgili birimlerin posta adreslenine gönderilecektir. Posta adreslerine birimlerimizin web sayfasında yer alan İLETİŞİM bölümünden ulaşabilirsiniz

 

Başvuru İçin Gerekli Belgeler;

 Belgeler

Kurumlararası

Kurumiçi

Not Durum Belgesi (Doğrulama kodlu ya da Onaylı)

 X

X

Ders İçerikleri (İnternet bağlantısını gösteren yazı geçerlidir.)

X X

ÖSYS/LYS/YKS Sonuç Belgesi (internet çıktısı) Yabancı Uyruklu Öğrenciler için YÖS Sonuç Belgesi (Doğrulama kodlu yada Onaylı)

X

 X

Online Başvuru Belgesi (İnternet çıktısı)

X X
**** Özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul edilen diploma programlarına, gerekli belgelerin yanı sıra geldiği programa özel yetenek sınavı ile yerleşmiş olduğu belge ve birimlerin belirleyeceği ek belge talep etme hakları da bulunmaktadır.

 

Yatay geçiş için başvuru yapacak öğrencilerimiz ders içeriklerine https://obs.aku.edu.tr/oibs/bologna bilgi paketinden ulaşabileceklerdir.

 

Teslim edilen belgeler, öğrenci işleri tarafından eksikliği ve sistem üzerinden girilen bilgilerin doğrulukları kontrol edildikten sonra başvuru onayı verilecektir. Onay verilen başvurular değerlendirmeye tabi tutulacaktır. (“Başvuru Onay”ı verilmeyen müracaatlar değerlendirmeye alınmayacaktır.) Başvurusu reddedilen öğrenciler ret nedenlerine ilişkin sorunu gidermeleri durumunda takvim içerisinde kalmak koşulu ile yeniden başvuru yapabileceklerdir. Başvurusunu tamamlayan öğrencilerimiz Başvuru Onay durumlarını sistem üzerinden takip edebilecekleri gibi kayıt esnasında siteme girmiş oldukları e-posta adreslerine de gerekli bildirimler gönderilecektir.

**** Yurtiçi Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Uyruklu Öğrenci statüsünde öğrenim gören öğrenciler başvurularını dilekçe ve gerekli belgeler ile Dekanlık/Müdürlük öğrenci işlerine elden ya da posta yolu ile teslim edeceklerdir. (Yabancı Uyruklu Öğrenci statüsünde öğrenim gören öğrenci başvurularında online başvuru şartı aranmayacaktır.)

**** Yurtdışı kontenjanı olan bölüm/programlara başvuru yapmak isteyenler, başvurularını dilekçe ve gerekli belgeler ile Dekanlık/Müdürlük öğrenci işlerine elden ya da posta yolu ile teslim edeceklerdir. (Yurtdışı başvurularda online başvuru şartı aranmayacaktır.)

**** Yurtdışı kontenjanı olan bölüm/programlara başvuru yapmak isteyenlerin, başvuruları Yükseköğretim kurulu Başkanlığının belirlediği ilkelere ve Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin ilgili maddelerine göre değerlendirilecektir.

**** Başvuru sisteminde yer alan “Mezun ve Sınıf Bilgisi” alanına öğrenciler başvuru yapacağı sınıf bilgisini girecekler. (Örneğin 2. sınıfı tamamlamış olan bir öğrenci bu alan 3 bilgisini girecektir.)

**** Online Başvuru belgesi (İnternet Çıktısı), Başvuru dilekçesi mahiyetinde olup ayrıca dilekçe verilmeyecektir.

07 Temmuz 2023, Cuma 56726 kez görüntülendi